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in vivo · in vitro · in silico

by  kennedy+swan
Video, 2023, 16x9, 4K, 7.53 min

Are AI-designed biorobots revolutionizing medicine? A research group at Tufts University has created reprogrammable creatures from frog cells - Xenobots - that are meant to detect and cure diseases in the human body. kennedy+swan's animated film in vivo in vitro in silico shows a frenetic flood of images combining science and body horror.  It deals with the ambivalent implications of medical research to the sounds of Drew Cappotto. Like any scientific breakthrough, the dream of a universal solution is always accompanied by scepticism and conspiracy theories.

 

Will people open their bodies to healing AI organisms that are potentially hackable or could reproduce out of control? Who will read the collected data? And who will even be able to afford these buddy bots with their life-extending promise of salvation?

 

For their poignant storytelling, the duo weaves imagery from 3D scans, model-making, stop-motion, drawing and real film. Through motion capture, they bring their characters to life and also (ab-)use AI tools to generate images and text.


 

Revolutionieren KI-designte Bioroboter die Medizin? Eine Forschungsgruppe der Tufts Universität hat aus Froschzellen reprogrammierbare Lebewesen geschaffen – Xenobots -, die Krankheiten im menschlichen Körper erkennen und heilen sollen.
kennedy
+swan's Animationsfilm in vivo • in vitro • in silico zeigt eine frenetische Bilderflut aus Wissenschaft und Body Horror und behandelt zu den Klängen des Soundkünstlers Drew Cappotto die ambivalenten Implikationen medizinischer Forschung. Wie jeder vielversprechende Durchbruch in der Wissenschaft wird der Traum einer universellen Problemlösung immer auch von Skepsis und Verschwörungstheorien begleitet.

 

Werden die Menschen ihre Körper artifiziellen Organismen öffnen, die heilen, aber potenziell hackbar sind oder sich unkontrolliert vermehren können? Wer wird die gesammelten Daten auslesen? Und wer wird sich diese Buddy Bots mit ihrem lebensverlängernden Heilsversprechen überhaupt leisten können?

 

Für ihr pointiertes Storytelling verwebt das Duo Bildwelten aus 3D-Scans, Modellbau, Stop-Motion, Zeichnung und Realfilm. Sie beleben ihre Figuren mittels Motion-Capturing zum Leben und nutzen mitunter KI-Tools für die Generierung von Bildern und Texten.

Commissioned by Kunstmuseum Stuttgart and Marta Herford

VIDEO STILLS

Two Fingers and a Brain

by  kennedy+swan
Multimedia Modell, 2023, 220 x 120 x 80 cm

The architectural model "Two Fingers and a brain" resembles a three-dimensional guidance system of a university campus. On this site, research is being conducted on Xenobots - biological robots made of frog cells, designed by artificial intelligence. They are used as Buddy Bots in the human body. Microscopically located in the internal organs, they collect data that they forward to their users' companion app. They autonomously detect sickness and areas of inflammation, which can be healed by the bots with a little cryptocurrency and the tap of a thumb. On an autostereoscopic hologram screen, we see such a Buddy Bot at work, while the interface of the app runs on a digital billboard located on the roof of a production hall.

Das Architekturmodell »Two Fingers and a brain« erinnert an ein dreidimensionales Leitsystem eines Universitätsgeländes. Auf diesem Campus wird an Xenobots geforscht – biologischen Robotern aus Froschzellen, designt von einer Künstlichen Intelligenz. Ihren Einsatz finden sie als Buddy Bots im menschlichen Körper. Mikroskopisch in den inneren Organen angesiedelt, sammeln sie Daten, die sie an die Companion App ihrer Benutzer*innen weiterleiten. Autark erkennen sie Schwachstellen und Entzündungs-herde, die man mit etwas Crypto Currency und dem Tippen eines Daumens von den Bots heilen lassen kann. Auf einem autostereoskopischen Hologrammscreen sehen wir einen solchen Buddy Bot bei der Arbeit, während auf einem digitalen Billboard, das sich auf dem Dach einer Produktionshalle befindet, das Interface der Companion App läuft.

Commissioned by Kunstmuseum Stuttgart and Marta Herford

EXHIBITION VIEWS

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